Zaterdag, opendag

2 mei 2015 - Beiroet, Libanon

Hoi allemaal, vanmorgen was Open huis op de school. Ik heb een rondleiding gehad en het schoolgebouw gezien. Een prachtig gebouw, maar nog lang niet af. Er moet nog een hoop werk verricht worden voor de lessen kunnen starten in september. Een hoop mensen aan het werk, dus hopelijk gaat het goed komen. Vreemd om te zien dat de werklui simpelweg in het gebouw slapen?! "Natuurlijk" zijn het geen Libanezen die als bouwvakker aan het werk zijn. De arrogantie staat voorop, waardoor er met name Syriers aan het werk zijn. Ook een aantal die ik niet kan plaatsen, maar waarvan ik verwacht dat ze uit Zuid-Oost Azie komen en werken voor een laag loon.

Helaas heb ik nog niet kunnen spreken met de board of direction over mijn contract, maar dat had ik wel verwacht. Dit gezien het feit dat er natuurlijk ook ouders en kinderen rondlopen en in gesprek willen met die of gene. De mensen waren allemaal erg vriendelijk en behulpzaam. Volgende week heb ik weer een afspraak om in gesprek te gaan over contract, klassen, etc etc. Dus wordt opnieuw vervolgd ;).

Verder vandaag even naar City Center Mall geweest, wat vlak bij school te vinden is. Heerlijk alles zo dichtbij daar. Glas jus d'Orange op en een heerlijk stuk taart van Starbucks :). Nog even de H&M ingedoken en een stukje gewandeld.

Het weer is heerlijk, rond de 24 graden. Goed te doen gelukkig.

1. Ad:
    3 mei 2015
    Hoi Nadine, het schijnt dat je je niet hoeft te vervelen, drukke
    dagen heb je daar.
    Hoop dat je nog tijdig voor vertrek je afspraken kunt afwerken.
    Starbucks, H&M het lijkt allemaal wel op een gewone grote Europese stad, en dan ook nog eens lekker weer !
    Geniet ervan en tot later thuus !

Groetjes Irma en Ad.
  2. Nadine van de Weerd:
    4 mei 2015
    Dag Ad en Irma, ik heb hier zeker drukke dagen. Laten we het houden op bezigheids therapie ;). Maar zeker wel genieten hoor. Hopelijk is het bij jullie ook een beetje lekker weer?
    Groetjes,
    Nadine