Riga

9 juni 2016 - Riga, Letland

De afgelopen dagen in Riga, Letland, geweest met mijn moeder. Wat een prachtige ervaring was dat! Een hele hoop gezien in 4 dagen tijd, maar liefst 35 km gelopen in die dagen. Wat een prachtige gebouwen en wat zijn de straten schoon!

Op maandag aangekomen en eerst maar begonnen met een snelle lunch op het plein voor de Riga Dom. Daarna de hele binnenstad wezen verkennen, ter voet natuurlijk. In de avond wezen eten en een paar glaasjes cider op!
Op dinsdag een hele hoop gedaan, we zijn begonnen met de centrale markt bij de Russische wijk, erg leuk om een flesje water te drinken op een bankje met dronken slapende Russen achter je in het gras, mmh... Haha. De markt was wel mooi om te zien, verse groenten en fruit, prachtige bloemen en een hoop kleding. De markt is in en om oude zeppelin hangars heen gebouwd. Verder in een ander park zitten lunchen, een prachtige Russisch-orthodoxe kerk gezien en weer de oude stad in.
Op woensdag zijn we naar de Alberta Iela geweest, een prachtige Jugendstil wijk met gigantische oude huizen in Jugendstil stijl. Heel mooi om te zien allemaal. Daarna naar het bezettingsmuseum gelopen en naar binnen natuurlijk. Heel interessant om de geschiedenis van Letland/Riga op deze actieve manier te bekijken. Vervolgens een winkelcentrum in geweest, natuurlijk willen vrouwen ook het shop gevoel hebben haha. In de avond weer heelijk wezen eten bij de Italiaan, een glaasje Riesling wijn erbij en voila.
Op donderdag de laatste dag hebben we het rustig aan gedaan, het oude centrum nog een keer in, langs de Duna gelopen, een Pandora bedeltje gekocht en op naar het vliegveld.

We hebben heerlijke dagen gehad, veel gezien, lekker gegeten en genoten van de cider ;). Foto's volgen...

1. Annemiek van Luunen:
    12 juni 2016
    Super om zo met je moeder op reis te gaan. Ik ben benieuwd naar de foto's